אז מה באמת יסדר לך את החיים?

small_orange_triלאחרונה מפציץ אותנו מפעל הפיס בפרסומת ברדיו (בנוסף לאראלה שמתקשרת 300 פעם ביום לאנשים יעני מופתעים יעני מתעלפים) המכוונות אותנו למה שבאמת יסדר לנו את החיים. ניחשתם נכון, מה שיסדר לנו את החיים אינה עבודה קשה וחסכון בצדה ואפילו לא פעילות התנדבותית למימוש ערכינו כמו עזרה לאוכלוסיות חלשות או לחיות נכחדות. מה שיסדר לנו באמת את החיים זו היאכטה שנקנה בכספי הזכיה בלוטו. או וילה.
אז בואו ננתח את האפשרות הזו. ראשי, הסיכוי לזכות בפרס הראשון בלוטו הוא 1/16,273,488 כלומר אם נמלא טור אחד בשבוע נזכה בפרס הראשון במהלך 312,951 שנים פעם אחת בלבד. גם לבריאים בינינו קשה לבנות על זה.
ונניח שבכל זאת זכינו בפרס הראשון. אז בואו נקנה יאכטה שכן זה מה שיסדר לנו את החיים. עלות רכישת יאכטה היא כשלושה וחצי מליון דולר ליאכטה של 30 מטר (בלי להתפרע) כלומר כ 13.5 מליון שקל. הפרס הראשון הבסיסי בלוטו עומד על 4 מליון שקלים, לכן נצטרך מזל ממש גדול כדי שנזכה בשבוע בו הסכום תפח בגלל שבועות קודמים ללא זכיות. טוב, זכינו וקנינו. עכשיו נשאר לנו לתחזק את היאכטה. הערכה כ 10% מהעלות בשנה, כלומר כ 1.35 מיליון שח. מאיפה נביא את הכסף הזה? בקיצור, או שנגנוז את החלום היאכטה או שנהרוס לעצמנו את החיים. הוילה כנ”ל.
אז מה בכל זאת יסדר לנו את החיים? עבודה קשה והתנהלות כלכלית נכונה.
ובכל זאת טיפ קטן: אם נשים 100 שקלים בשבוע בהשקעה צמודה למדדי המניות, אחרי 30 שנה יהיו לנו מעל חצי מליון שקלים בוודאות גבוהה בהרבה מאשר בלוטו. ילדינו יודו לנו. small_green_tri

Lottery-Balls-014_0

השאר תגובה